Je wilt betere communicatievaardigheden ontwikkelen bij je medewerkers. Bijvoorbeeld elkaar betere onderlinge feedback geven, klantgesprekken met een beter resultaat of je wilt dat je medewerkers goede basiscommunicatievaardigheden bezitten.
Daar waar je communicatie wilt inzetten met een specifiek doel, kan een communicatietraining helpen. De optimale manier van leren is om theorie in de praktijk te brengen. Daarom gaan we in deze maattrainingen altijd uit van de eigen lastige praktijksituatie.
Ik heb mijn vakopleiding tot gedragsveranderaar/communicatietrainer gedaan bij Karin de Galan, school voor trainingen. Een van de belangrijkste psychologen van de afgelopen zestig jaar is Albert Bandura. Hij heeft aangetoond dat “de kunst van het afkijken” in combinatie met oefenen belangrijke stappen zijn bij het leren. De methode van Bandura is vergelijkbaar met de methode van Karin de Galan. Deze manier van leren pas ik ook toe in mijn trainingen.
Meest gekozen trainingen
Hoe zal ik het zeggen….feedback geven en ontvangen
Training voor het geven en ontvangen van feedback. In deze training leer je je wensen en behoeften aan te geven bij een ander op een manier dat het de relatie niet schaadt. Ook krijg je inzicht in jouw manier van feedback ontvangen. We maken in de training gebruik van de 4 G methode.
Effectief communiceren
Hoe je meer bereik in je gesprekken leer je in deze basiscommunicatie vaardigheidstraining. In deze training leer je alles over verschillende gedragstypen, de communicatiedriehoek en de Roos van Leary en weet je die toe te passen.
Omgaan met emotie en agressie
In deze training leer je hoe je ervoor zorgt dat in gesprekken met klanten emoties niet omslaan in agressie.